رنگ های چوب

شاپان چیست ؟ و شاپان چه رنگ هایی دارد ؟

شاپان چیست ؟ و شاپان چه رنگ هایی دارد ؟

شاپان نوعی ماده ی غلیظ و رنگی است و وقتی روی سطح چوب اعمال میشود بافت های چوب را پوشش نمیدهد ، لازم به ذکر است که شاپان به دلیل غلظت زیادی که دارد به اندازه رنگ‌های سنتی نمی‌تواند چوب‌های پرداخت نشده را مرطوب کند. هنگام کاربرد شاپان به چند نکته توجه داشته باشید: شاپان چوب را روشن‌تر نمی‌کند.

امروزه گزینه‌های متنوعی برای پرداخت و فینیش چوب در بازار موجود است. این در حالی است که رنگ‌های رنگدانه‌ای، لاک چوب، پوشش‌های بر پایه آب و … با گذشت زمان دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. یکی از پوشش‌های مناسب برای چوب که اغلب به آن توجه چندانی نمی‌شود، شاپان نام دارد که در واقع نوعی آستر رنگ است. در این مقاله مزایا و معایب و کاربردهای شاپان را بررسی می‌کنیم تا بتوانید در مورد خرید و استفاده از آن برای پروژه های رنگ آمیزی خود بهتر تصمیم گیری کنید.

رنگ بندی شاپان

کاربرد ها و مزایای شاپان :
شاپان نوعی وارنیش است و قابلیت خشک شدن روی چوب را نیز دارد. بنابراین، می‌توان از آن برخلاف رنگ‌های سنتی روی سطوحی که قبلا پردخت شده‌اند نیز استفاده کرد. استفاده از شاپان آسان بوده و به وسایل خاصی به جز قلم مو و غلتک نیاز ندارد. همچنین، شاپان بخش‌های مختلف چوب با تخلخل متفاوت را به صورت یکنواخت می‌پوشاند؛ به همین دلیل برای آن دسته از پروژه‌های چوبی مناسب است که در آنها از گونه‌های مختلف چوبی استفاده می‌شود. همچنین از شاپان برای پرداخت گونه‌های چوبی غیر متخلخل مانند کاج، افرا، گیلاس و توس استفاده می‌شود که رنگ را به‌طور طبیعی جذب نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *