دسته‌بندی نشده

چگونه طرح چوب اجرا کنیم ؟ ابزار طرح چوب چیست ؟

چگونه طرح چوب اجرا کنیم ؟ ابزار طرح چوب چیست ؟
ابزار موج انداز طرح چوب یا وودگرینر چیست ؟ روش اجرای طرح چوب مصنوعی 
ابزار موج انداز طرح چوب یا وودگرینر

ابزار طرح چوب، وود براش، غلطک یا موج انداز طرح چوب همگی نام همگی نام هایی هستند که در بازار به این محصول گفته میشود. وود گرینر نوعی وسیله ی لاستیکی است که روی سطح بوم، کاغذ، چوب ، فلز و … قابل استفاده می‌باشد. وودگرینرها در انواع شانه‌ای مثلثی و نیم گرد به صورت تکی و دوتایی موجود هستند. سطح وودگرینر به شکل‌های مختلف با فرورفتگی‌ها و برجستگی‌هایی برای ایجاد بافت چوب و سایر بافت‌ها طراحی شده که به کمک آن در کارهای هنری ، ساختمانی و … میتوان طرح ها و موج ها مصنوعی اینجاد کرد.

اصلی‌ترین کاربرد وود گرینر ایجاد بافت چوب روی سطوح است. جنس این ابزار از پلاستیک منعطف است و با رنگ های آکریلیک، روغنی ، پتینه و … قابل استفاده است.موج مصنوعی یکی از روش‌های ایجاد طرح چوب بر روی انواع سازه‌های چوبی و فلزی و شیشه‌ای و… است. اگر شما علاقه‌مند به طرح و نقش و طبیعت چوب باشید، به‌راحتی می‌توانید هر نوع سازه چوبی را با استفاده از شابلون طرح موج مصنوعی و مقداری رنگ، به طرح چوب آراسته کنید.شما امکان اجرای طرح موج مصنوعی با هر رنگی را خواهید داشت. فقط مهم این هست که روش اجرای درست موج مصنوعی را فرابگیرید و چندین و چند بار تمرین کنید. در این نوشته به آموزش اجرای موج مصنوعی با سه‌ رنگ روغنی، فوری و خام خواهیم پرداخت.

وود گرینر یا مهر طرح چوب جهت اجرای نقش چوب بر روی سطوح مختلف با استفاده از رنگ و شاپان مورد استفاده قرار میگیرد.

این ابزار دارای شانه و دو سایز میباشد که برای کوچیک و بزرگ زدن گره ها و همچنین از شانه ها برای خش انداختن و طرح انداختن مورد استفاده قرار میگیرد .

کاربرد های ابزار طرح چوب

مهم‌ترین دلیل اجرای طرح چوب روی سطوح، افزایش زیبایی سازه هست. شما می‌توانید با ایجاد موج، نمای سازه یا سطح دیوار و… را به چوب نزدیک کنید و زیبایی بیشتری پدیدآورید.از دیگر مزایای این روش، بازسازی سازه‌های قدیمی و استفاده مجدد از آن است. شاید بسیاری از سازه‌های اطراف ما دیگر آن زیبایی قبل و شادابی و طراوت را ندارند و نیاز به تعمیرات مجدد دارنند .با استفاده از ابزار طرح موج مصنوعی می‌توانید به‌راحتی سطح یا دیواره سازه را از حالت یک ورق ساده به سطحی زیبا و نزدیک به طبیعت تغییر دهید.

به طور کلی از ابزار وودگرینر میتوان :
  •  سازه‌های قدیمی که قابل‌استفاده نیستند، به‌راحتی زیبا می‌شوند.
  • با این کار مصنوعات چوبی مستهلک بازیافت و نیاز به استفاده از چوب جدید نیست.
  • حس طبیعت و سرزندگی به فضا القا می‌شود.
  • اجرای آن هزینه بسیار پایینی دارد.

مراحل اجرای طرح چوب:

به طور کلی این عمل در دولایه رنگ اجرا میشود 

ابتدا لایه اول رنگ را بصورت ساده روی سطح اجرا میکنیم ، بعد از پوشش کامل و خشک شدن کامل لایه اول بر روی آن رنگ پتینه ، شاپان و … اجرا میکنیم و بعد از اجرای کامل لایه دوم، قبل از خشک شدن رنگ از ابزار طرح چوب استفاده میکنیم و آن را بر روی رنگ میکشیم . با این عمل رنگ لایه دوم به شکل طرح گره های چوب در می آید و رنگ زیرین از زیر نمایان میشود . انتخاب رنگ ها به سلیقه ی اجرا کننده بستگی دارد ولی بدیهی است که دو لایه رنگ بهتر است نسبت به همدیگه اختلاف رنگ داشته باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *