رنگ های پتینه یا شاپان پتینه رنگ های ژله ای هستند که با استفاده از قلم ، ابر ، پارچه آستری و ابزارهای پتینه قابل اجراست و برای تکنیک های مختلف پتینه ، کهنه کاری،اجرای طرح چوب با وودگرینر و همچنین جهت رنگ آمیزی سطوح چوبی خام میتوان از آن استفاده کرد.

رنگ آمیزی چوب:

این رنگ ها به دلیل خاصیتی که دارند برای رنگ آمیزی سطوح چوبی براحتی قابل اعمال هستند و حالت شفاف دارند و جذب چوب میشوند و بعد از رنگ آمیزی سطح چوب گره ها و طبیعت چوب حفظ میشه و بر باعث زیبایی بیشتر چوب میشود.

از این رنگ برای چوب های مختلف میتوان استفاده کرد و هرچقدر رقیق تر روی چوب اجرا شود رنگ مورد نظرتون روشن تر میشود و همچنین گره های چوب نمای بیشتری دارد .

پتینه و کهنه کاری :

رنگ های پتینه به دلیل خاصیت پایه روغنی که دارند بعد از اجرا به شما فرصت پاک کردن ، شکل دادن و پتینه کاری سطوح رو میدن به صورتی که بعد از اجرا روی کار میتوان با پارچه آن را پاک کرد و شیارهای کار و درزها پتینه میشوند و همچنین سطوح مختلف رو میتوان با این رنگ تکنیک کهنه کاری انجام داد.

طرح چوب ( موج مصنوعی چوب):

برای اجرای طرح چوب هم میتوان از رنگ های پتینه استفاده کرد

ابتدا سطح مورد نظرمون رنگ آمیزی میکنیم و بعد ار خشک شدن کامل رنگ پتینه رو روی اون اجرا میکنیم ( بهتره از رنگ ها مکمل هم استفاده شود )بعد از اعمال کامل این رنگ روی کار با استفاده از ابزار طرح چوب ( وودگرینر) برای اجرای موج چوب استفاده میکنیم .به این صورت که ابزار طرح چوب را برای روی رنگ پتینه میکشیم و طرح چوب روی کار اجرا میشود و رنگ زیرین از بین طرح های چوب مشخص میشود .

این رنگ های پایه روغن هستند و با استفاده از تینر روغنی رقیق میشوند.

مقدار پوشش هر قوطی رنگ پتینه بستگی به نوع چوب و روشن و تیره کردن رنگ دارند ولی حدودا دو متر مربع چوب را پوشش میدهد .

لینک خرید رنگ های پتینه