اسپری

انواع اسپری رنگ

انواع اسپری رنگ و کاربرد های آن

اسپری رنگ یک قوطی استوانه ای شکل است که رنگ همراه با گاز در این قوطی فشرده میشود ،اسپری های رنگ کاربرد های گوناگون و مختلفی دارند از اسپری های رنگ در صنایع مختلف و در کار های هنری و حتی در منزل استفاده میشود از این رو اسپری های رنگ دارای کاربرد های مختلفی دارند و این کاربرد بیشتر مربوط به مایع رنگ داخل اسپری میباشد ، اسپری های رنگ جایگزین قلم مو ها و قوطی های رنگ شده اند و سرعت و کیفیت امور را تا حدی افزایش داده اند.

اسپری رنگ را میتوان بر تمامی سطوح استفاده کرد. این رنگ ها در انواع مات و براق و فلورسنت و پلیمری و اپوکسی و افکت های فلزی عرضه می گردند.

اسپری های رنگ بنا به نوعشان میتوانند برروی ظاهر و کیفیت کار تاثیر بگذارند

انواع اسپری های رنگ :

در چند مورد باید توجه شود:

  1. بر روی سطوح پلاستیکی که قبلا رنگ آمیزی نشده اند ، باید ابتدا اسپری آستر پلاستیک همین شرکت ، بر روی سطوح زده و سپس اسپری رنگ رال را بر روی آن پاشید.
  2. سطوحی که رنگ را جذب می کنند مثل چوب ، نئوپان و گچ ؛ باید بتونه یا سیلر زده شود و سپس اسپری رنگ رال بر روی آن زده شود
  3. سطوحی که یک بار به طور ضخیم رنگ آمیزی شده اند ، بلا فاصله با اسپری رال نباید رنگ آمیزی شوند . این کار باعث دیرتر خشک شدن رنگ در مرحله ی دوم خواهد شد.
  4. سطوحی که قبلا با رنگ ضعیفی رنگ آمیزی شده اند (یا بعضی از پلاستیک ها) نباید اسپری رنگ رال را روی آن زد . چراکه رنگ خوب خشک نمیشود و حالت سطح چسبنده به خود میگیرد. (حلال رنگ اسپری رال باعث حل کردن رنگ قبلی شده و خود رنگ اسپری نیز خراب خواهد شد .)
  5. رنگ ها بر روی سطوح فلزی که ضد زنگ هستند ، همچون طلا ، نقره ، مس ، برنز و آهن گالوانیزه ، چسبندگی خوبی بر روی آن ها ندارند . بهتر است قبل از رنگ آمیزی از اسپری آستر طوسی یا زینک یا آلومینیوم استفاده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار