رنگ جوهری

کاربرد های رنگ های جوهری چیست ؟

کاربرد جوهر رنگ در چیست؟

جوهر رنگ چیست؟

جوهر رنگ نوعی رنگ­ نیترو سلولزی است که دارای ویژگی و کاربردهای فراوانی است. اصلی ­ترین کاربرد جوهر رنگ بر روی سطوح چوبی است و به عنوان پوششی برای این سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی­ های بارز جوهر رنگ می ­توان به انعطاف، مقاومت بالا، جلا و… اشاره کرد.

جوهر ها بر پایه الکل ساخته می‌شوند و دارای رنگ های مختلف شفافی هستند . این جوهر رنگ‌ها به دلیل اینکه بر پایه حلال هستند در داخل  الکل‌ها ،کیلر ها، استون‌ها ، تینرها و … به خوبی و یکنواخت پخش می‌شوند و همچنین در رزین اپوکسی میتوان برای فام بخشیدن از آن استفاده کرد.

 

کاربرد رنگ های جوهری یا کاربرد جوهر رنگ

انواع رنگ جوهری کاربردی شبیه به یکدیگر دارند. این نوع رنگ بیشتر در هنگام اجرای تکنیک هایی مانند ابر و باد، تکنیک آبستره و در مورد تلفیق چوب و رزین مورد استفاده قرار می گیرند.

از سوی دیگر در مواردی که از رزین اپوکسی برای ایجاد پوشش طرح دار و براق در کف یا سقف ساختمان ها استفاده می کنید، طرح زدن با رنگ های جوهری، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

تفاوت‌های رنگ جوهری و  جوهر میکروبی

رنگ‌های جوهری و الکلی شباهت‌های زیادی دارند اما در مصرف تفاوت‌هایشان معلوم می‌شود:

  • رنگ جوهری را می‌توانید بدون ترکیب با رزین استفاده کنید. یعنی می‌توانید سطح کار را با رنگ جوهری رنگ‌آمیزی کنید و پس‌ازاینکه خشک شد رزین را روی سطح کار بریزید.
  • اما در رنگ میکروبی باید این فرآیند ترکیب هم‌زمان رنگ با هاردنر و رزین رعایت شود.
  • رنگ میکروبی خیلی فرار نیست اما رنگ جوهری خاصیت فرار بالایی دارد و ازاین‌جهت مصرف آن راحت‌تر است.
  • در تکنیک استفاده از بیس سفید رنگ جوهری نیاز به رنگ اکریلیک سفید دارد، اما رنگ میکروبی نیاز به رنگ سفید تیتانیوم دارد.
  • در محصول رزینی که از رنگ جوهری استفاده می‌کنید، لازم است بیس کار را با رنگ سفید اکریلیک چندین مرتبه کاور کنید اما این مورد در مصرف رنگ میکروبی مطرح نیست.
  • رنگ‌های جوهری برای حرکت روی رزین و سطح کار تنها به الکل و باد سشوار نیاز دارند.
  • رنگ‌های میکروبی تنها با قرار  گرفتن رنگ سفید سنگین شده و حرکت می‌کنند، در غیراینصورت خیلی نمی‌توانند در رزین پخش شوند.

 

          لینک خرید رنگ های جوهری 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *