رنگ های اکریلیک

رنگ نقاشی روی پارچه

رنگ نقاشی روی پارچه

رنگ مخصوص پارچه چیست ؟

بهترین گزینه برای نقاشی روی پارچه و لباس، رنگ اکریلیک است. رنگ اکریلیک مخصوص پارچه بر پایه آب است و کار با آن آسان است.

رنگ پارچه گلبهی

انواع رنگ پارچه :

رنگ پارچه جزء رنگ‌های صنعتی محسوب شده و از لحاظ ویژگی و کیفیت شباهت زیادی به رنگ‌های صنعتی دارد. تنوع رنگ‌های پارچه‌ایی نسبتا زیاد است و تفاوت آن‌ها در ماندگاری و دوام آنها است. از انواع رنگ پارچه می‌توان برای نقاشی و چاپ روی پارچه‌های نخی، ویسکوز، حریر، جیر و… استفاده نمود.

رنگ‌های پارچه‌ای به شما این امکان را می‌دهند که طرح‌های مورد علاقه خود را روی لباس، روتختی، پرده، بالش و یا هر نوع لباس دیگری خلق کنید. روش‌های مختلفی برای رنگ کردن یا تغییر رنگ لباس وجود دارد. ما سه دسته رنگ را می‌توانیم برای پارچه استفاده کنیم. رنگ نساجی، جوهر رنگ و رنگ پارچه اکریلیک .

بهترین رنگ برای نقاشی روی پارچه :

رنگ پارچه رنگی بر پایه اکریلیک است که برای رنگ‌آمیزی طرح‌های کوچک روی انواع لباس و منسوجات استفاده می‌شود. این نوع رنگ را می‌توان با قلم مو یا برس نقاشی کرد، مانند: نقاشی روی بوم‌رنگ. در این روش، رنگ به داخل الیاف پارچه نفوذ می‌کند و یک پیوند دائمی ایجاد می‌کند. رنگ پارچه، رنگی زنده، قابل شستشو، انعطاف پذیر و با ماندگاری بالا است.

برخلاف جوهر و رنگ نساجی، رنگ پارچه نشتی ندارد و در سراسر لباس پخش نمی‌شود. این در اصل همان رنگ اکریلیک است که توسط هنرمندان برای ایجاد نقاشی‌های طبیعت بی‌جان یا پرتره استفاده می‌شود.

انواع رنگ های پارچه اکریلیک :

رنگ های پارچه اکریلیک خود نیز به دسته تقسیم بندی میشوند.

 رنگ پارچه اوپک و رنگ پارچه ترنسپرنت 

رنگ های پارچه اوپک حالت پوششی هستند ولی رنگ های پارچه ترنسپرنت حالت شفاف و آبرنگی دارند و بستگی به نوع نقاشی و سلیقه هنرمند میتوان از هر کدام استفاده کرد.

ویژگی ها رنگ های پارچه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار