دسته‌بندی نشده, رنگ های پتینه و دکوراتیو

خمیر میکروسمنت ! بر روی میکروسمنت از چه موادی استفاده کنیم ؟

نحوه ی اجرای میکروسمنت! بر روی خمیر میکروسمنت از چه موادی استفاده کنیم ؟

از چه طریقی میکروسمنت را ضد آب و مقاوم کنیم ؟

جهت جلوگیری از زرد گرایی میکروسمنت چکار کنیم ؟

برای محافظت از میکروسمنت از چه موادی استفاده کنیم ؟

 

یکی از مهم ترین مزایای این خمیر این است که روی تمام قسمت‌هایی که سطح صاف دارند فارق از مصالح استفاده شده و یا جنس آن قسمت‌ها و اینکه در کدام بخش از ساختمان وجود دارند قابل اجراست. از این پوشش می‌توان روی دیوارهای داخلی، کف تمام فضاها(حتی پارکینگ) در سرویس بهداشتی، حمام، استخرها، نمای ساختمان، کف و دیوارهای فضاهای عمومی باز یا بسته مثل بازار، کافه و رستوران و…. و حتی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کرد. علاوه بر همه فضاهای نام برده شده روی وسایل چوبی و ام‌دی‌اف هم قابل اجرا و نصب است.

ما در این مقاله به این موضوع میپردازیم که بعد از اجرای میکروسمنت روی آن از چه موادی استفاده کنیم ؟

روی میکروسنت چه موادی بزنیم ؟

یک از مشکلات و دغدغه های مجری های میکروسمنت این است که بعد از اجرای میکروسمنت بر روی سطوح ،  روی آن از چه موادی استفاده کنند که سطح مورد نظر با دوام ، قابل شستشو ، ضد خش و ضدآب شود و البته به مرور زمان میکروسنت زرد نشود . این موضوعی است که ما در این مقاله به آن میپردازیم.

خمیر میکروسمنت بعد از اجرا روی هر سطحی تا حدودی مقاوم است ولی به علت زبر بودن سطح و جهت بالا بردن دوام آن بهتر است بر روی آن ماده  ای یا تثبیت کننده ای زده شود .

چه نوع کیلرها و وارنیش هایی مناسب میکروسمنت هستند ؟
وارنیش ها :

جهت سهولت در اجرا میتوان از وارنیش های اکریلیک بر روی میکروسمنت استفاده کرد که هم بصورت براق و هم بصورت مات موجود هستند . از نکات مثبت وارنیش اکریلیک این است که بدون بو هستند و براحتی با یک قلم و غلطک قابل اجرا هستند و همچنین علاوه بر وارنیش براق وارنیش مات نیز موجود است که بعد از اجرا سطح مات و زیبایی میکروسمنت را حفظ میکنند و نکته مهم و اساسی در مورد وارنیش ها اکریلیک این است که کاملا بی رنگ هستند و میکروسمنت های سفید را زرد نمی کنند .

وارنیش های اکریلیک تا حدودی سطح میکروسمنت را مقاوم میکنند ولی خیلی حالت ضد آبی و ضدخش بودن را ندارند و فقط در م

حیط های داخل ساختمان و محیط هایی که در معرض رطوبت مداوم و سایش زیاد نیستند مناسب است .

ما وارنیش های روغنی را برای اینکار پیشنهاد نمیدیم به این علت که هم حالت زردی زیادی دارند و اینکه فقط وارنیش روغنی براق موجود است و کسانی که میخواهند مات بودن میکروسمنت حفظ شود این محصول مناسب آن ها نیست.

 

وارنیش اکریلیک

 

کیلر پلی یورتان یا دوقلو :

به طور کلی رنگ های پلی یورتان ها رنگ ها دو جزیی هستند که خاصیت ضد آب و ضد خش دارند که بستگی به نوع کیفیت آنها میتوان روی سطوح مختلف استفاده کرد ، رنگ های پلی یورتان با کیفیت متوسط را برای سطوح چوبی و پلی یورتان های با کیفیت بالا را میتوان بر روی فلز ، سنگ ، سیمان و میکروسمنت اجرا کرد.

کیلر پلی یورتان ها خاصیت ضد آب و ضد خش به سطح میکروسمنت میده و آن را در مقابل عوامل محیطی مقاوم میکند .

کیلر های پلی یورتان در سری های مختلف تولید میشوند که از کیلر های براق و سوپر براق گرفته تا کیلر های نیم مات و تمام مات در فروشگاه چوبین رنگ موجود میباشند.

و به علت بی رنگ بودن میتوان بر روی انواع سطوح از جمله میکروسمنت ها استفاده کرد و حالت زرد گرایی ندارند و البته مات و براق بودن آن ها باعث کاربردی شدن این محصول بر روی سطوح مختلف میشود.

مزایای کیلر های پلی یورتان بی رنگ بودن و مقاوم بودن آن ها است که البته به علت دو جزئی بودن و فوری بودن آنها نیاز است که با پیستوله اجرا شود که البته با غلطک هم قابل اجرا هستند ولی اصول اجرایی آنها با پیستوله است.

www.choobinrang.com

رزین سنگ مخصوص :

یکی از محصولات بسیار مناسب جهت محافظت و تثبیت میکروسمنت رزین سنگ مخصوص است.

این رزین ها در دو سری مات و براق موجود هستند به همین دلیل کسانی که میخواهند سطح میکروسمنت مات بودن خودش رو از دست نده میتوانند از رزین مات استفاده کنند . از طرفی این رزین ها از میکروسمنت های سفید در مقابل زرد گرایی محافظت میکند.

در مقایسه با پلی یورتان های اجرای راحت تری دارند و با غلطک یا قلم قابل اجرا هستند و نسبت به وارنیش های اکریلیک مقاوت بیشتری دارند و برای محیط های بیرون و محیط هایی که در معرض رطوبت هستند مناسب هستند .

رنگ مشکی مات پلی یورتان هافمن + هاردنررزین سنگ براق گالن کلرا

 

فروشگاه رنگ و ابزار چوبین رنگ

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *