رنگ های اکریلیک

رنگ پاستلی چیست ؟

رنگ پاستلی چیست ؟
رنگ پاستیلی یا پاستلی ؟
رنگ‌های پاستِلی (انگلیسی: pastel colors)، یا رنگ‌های پاستیلی به خانواده رنگ‌های کم‌رنگ تعلق دارند که وقتی در فضای رنگی اچ‌اس‌وی توصیف می‌شوند، روشنی بالایی دارند و سیرشدگی کمی دارند. نام آنها از یک رسانه هنری ساخته شده از رنگدانه و عوامل اتصال جامد، شبیه به مداد رنگی (Crayon)، گرفته شده‌است.

پاستل ها هم نوعی از ابزار برای نقاشی است که بسیار مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است. پاستل ها نوعی رنگدانه های پودری هستند که به هم چسبیده شده اند و به شکل موجود در بازار در آمده اند. استفاده از گچ پاستل ها بسیار آسان است و نحوه دست گرفتن آن مانند مداد است. برای هر سبک نقاشی و سوژه ای می توان از این گچ ها استفاده کرد. پاستل ها در نوع در بازار موجود هستند. نوع اول پاستل های گچی نوع دوم پاستل های روغنی هستند. که در نوع دوم به عنوان رنگ های اکریلیک تولید و مورد استفاده قرار میگیرد.

رنگهای اکریلیک پاستلی سوداکو، رنگ شیمیایی با خواص، دوام و درخشندگی بالاست , این رنگها بر پایه آب تولید میشوند

به دلیل داشتن غلطت بالا و خشکایی سریع قابلیت اجرای تکنیکهای متفاوتی از جمله ایجاد سطح مخملی ، پتینه ، بافت و حجم سازی را دارد

‌رنگ های پاستلی در فصل‌های گرم سال طرفداران پرشماری دارند. این رنگ ها هم در طراحی لباس و هم دکوراسیون داخلی منزل بسیار پرکاربرد هستند. ظاهر جذاب و آرامش بخش آن‌ها باعث شده که تقریباً هر بازه سنی با این رنگ ها میانه خوبی داشته باشد. در این مطلب با رنگ های پاستلی بیشتر آشنا خواهیم شد.

رنگ های پاستلی یا رنگ های پاستیلی در دسته شادترین رنگ ها قرار دارند. به رنگ های «رنگ پریده» که دارای روشنایی بالا و غلظت رنگ پایین هستند، رنگ های پاستلی گفته می شود. تعداد این نوع رنگ محدود نیست و می تواند بازه گسترده ای از رنگ ها را شامل شود.

این رنگ ها معمولاً بسیار ملایم، روشن، شاد و آرامش بخش هستنند. یکی از راهکارهای ساخت رنگ پاستلی این است که به رنگ مورد علاقه خود مقداری رنگ سفید اضافه کنید. پس از افزودن رنگ سفید، غلظت و روشنایی آن پایین آمده و در نتیجه به سمت این رنگ ها گرایش پیدا می کند.

رنگ های پاستلی در دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل را نیز به سادگی می توان با رنگ های پاستلی آراست. این رنگ ها را می توان در لوازم منزل، دیوارها و حتی روشنایی منزل استفاده کرد.

رنگ دیوارهای اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی را به سادگی می توان از میان این رنگ ها انتخاب کرد. در اتاق های دیگر همچون پذیرایی نیز با رگه هایی از این رنگ می توان احساس کلی و نمای اتاق را تغییر داد.

در انتخاب لوازم و اثاثیه منزل با انواع رنگ پاستلی محدودیت کمتری خواهید داشت. البته قرار نیست تمام منزل را این رنگ ها احاطه کنند. برای مثال پس رنگ آمیزی دیوارها با انواع رنگ پاستلی باید در انتخاب لوازم منزل با این رنگ دقت بیشتری به خرج داد.
روشنایی منزل با رنگ های RGB نیز امروزه بر زیبایی های دکوراسیون داخلی افزوده است. بازه گسترده ای از رنگ های پاستلی را می توانید در میان رنگ های RGB پیدا کنید و محیط هایی همچون آشپزخانه و پذیرایی را با آنها بیارایید.

جهت خرید و مشاهده رنگ های پاستلی درجه یک به وب سایت چوبین رنگ سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *